Luahan Hati Pilihanraya 13- Harga kereta lebih murah

image

Hari ni ada cai BN komplen kat ruang komen http://omakkau.blogspot.com/2013/04/rakaman-gambar-tercatit-ayat-lie-to-me.html?m=1

” Tak payah pembohonglah, sedarlah bahawa para pekerja tol, pekerja proton dan perodua serta pengusaha dan pekerja kedai kereta terpakai sangat marah dengan menifesto Pakatan Rakyat yang bukan setakat nak tabur pasir dalam periuk nasi mereka, tapi Pakatan Rakyat sudah hendak mengebom periuk nasi mereka. ”

Nak kata bodoh, teruk sangat pulak. Kurang bijak cai cai BN ni. Harga kereta turun, sikit pun proton dgn produa tak rugi sebab harga turun sebab cukai yang kerajaan kutip bagi setiap kereta tu turun. Cukai kastam melampai2 tinggi. Bila harga kereta murah lagi ramai beli kereta. Dah la setiap barang tu ada sales tax 10% duti eksais lagi 60%. Ni untuk kereta tempatan. Kalau kereta import ada duti import lagi.

Dulu aku tak tahu tapi bila ada terlibat buat CJ5 dan MIDA untuk kerja aku ni baru aku faham sikit.

Aku cadangkan sape yang tak setuju tu sila bayar lebih. Terutama cai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blue Captcha Image
Refresh

*