Pelaburan Emas – Apa yang kami buat. (1)

Hari ni aku nak share tentang emas pulak. Aku takde la mahir pasal emas ni, aku share apa yang aku tahu je la.

Emas ada dia punya grade dia 999, 995,950,916 dan lain-lain. Ia merupakan kadar ketulenan emas. 99.5%, 99.9%.

image

Sejak beberapa tahun ni pelaburan emas menjadi bualan orang ramai. Dan ada yang jadi ejen jualan emas, dan ada yang menyimpan emas.

Mula-mula dulu orang ramai simpan emas fizikal, termasuklah isteri saya, dia menjual simpanan public mutual yang dah untung dan tukar membeli beberapa keping syiling emas.

image

Dia beli dari nubex. Melalui kawannya yang menjadi ejen. Pada ketika itu hanya simpan je. Tak terfikir nak buat apa pun.

Bersambung…..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blue Captcha Image
Refresh

*